Kas geriau – elektrifikuoti savo dviratį ar pirkti naują, visiškai elektrinį?
Spartus elektrinių dviračių populiarėjimas kelia nemažas diskusijas tarp dviračių entuziastų. Didėjant tvaraus transporto paklausai, vis didesnis žmonių skaičius svarsto galimybę persėsti ant elektrinio dviračio. Tačiau ar žinote, kad galite rinktis net kelias opcijas? Jūs galite elektrifikuoti savo turimą dviratį, pasinaudodami elektroninių dviračių konversijos rinkiniu iš „MiroMAX“, arba įsigyti visiškai naują e-dviratį. Šie sprendimai turi skirtingus pliusus ir abu gali būti puiki išeitis Jūsų kasdienėms kelionėms. Nepaisant tų pliusų, kaip gi žinoti, kurį variantą rinktis? Šiame straipsnyje būtent tai ir apžvelgsime – kurie elektriniai dviračiai bus geresni – konvertuoti, ar visiškai nauji!
Gamykliniai elektriniai dviračiai: privalumai
Suprantame, kad nėra taip lengva – ar rinktis gamyklinį el. dviratį, ar pasilikti jau turimą dviratį ir jį tiesiog elektrifikuoti.
Į ką atkreipti dėmesį perkant / besirenkant elektrinį dviratį?
Keli pagrindiniai klausimai/parametrai:
1. Iš kokių dalių pagamintas pats dviratis (jo dalys)?
- Kuo patvaresnis rėmas ir patikimesnės dalys - tuo dviratis yra brangesnis.
- Net perkant tradicinį dviratį, pakankamai panašiai atrodantys dviračiai kainuoja labai skirtingai, nes gali skirtis jų konstrukcija.
2. Koks yra variklis - galingumas/trauka?
- Jei variklis rate ir reduktorinis bei mažos galios - tokio dviračio kaina bus mažesnė.
- Mid Drive variklį turintys modeliai bus salyginai brangesnis nei toks pats dviratis su ratu-varikliu. (variklio pedaluose konstrukcija yra sudėtingesnė tas jis yra brangesnis)
3. Kokia yra baterijos talpa (Wh)? Kaip greitai vyksta įkrovimas?
- Pavyzdys - baterija 36V 17Ah turi 612Wh energijos rezervą (36V * 17Ah) - LI-ION 36V17AH/BL.
- Panaši baterija su 50,4V voltažu ir 17Ah talpa turės daug didesnį, net - 857Wh energijos rezervą (50,4V * 17Ah) - LI-ION 51V17AH/BL.
Nors abi baterijos turi tokią pat talpą ampervalandėmis - 17Ah. Tačiau išskiriamas energijos kiekis, kaip ir kaina - labai skiriasi. Kuo didesnis energijos kiekis - tuo baterija brangesnė. Svarbu žinoti jog didesnės galios varikliams turi būti parinkta atitinkama baterija.
Na, o kalbant apie elektrinius dviračius, tai gamyklinio modelio pirkimo procesas galutiniam vartotojui yra pakankamai paprastas. Pasirenkamas patinkantis modelis ir jei tinka kaina, galima sėsti ir važiuoti. Tačiau iš praktikos galima drąsiai pasakyti, jog estetiškai gražus, lengvas ir dinamiškai, maloniai važiuojantis elektrinis dviratis bus pakankamai brangus. Tikrai kokybiško modelio kaina gali būti net didesnė nei ~4 000 €. Tad už estetiką, galią ir malonų naudojimą reikia daug sumokėti.
Labai svarbu prieš perkantr el. dviratį pasidomėti ne tik apie garantinį bet ir pogarantinį aptarnavimą. Pavyzdžiui:
- Ar visos dalys yra sandėliuojamos ?
- Jei sugenda baterija ar kažkas nutiktų varikliui, ar nuvirtus dviračiui nulūžtų greičio valdymo rankenėlė - per kiek laiko galima tikėtis problemos sutvarkymo?
Praktika rodo, jog dažnu atveju elektrinės dalies tvarkymas trunka labai ilgai, kartais net visą sezoną…
Gamyklinio dviračio tipas ir savybės
Beveik visuose gamykliniuose elektriniuose dviračiuose:
- Varikliai yra reduktoriniai.
- Nėra regeneracinio stabdymo (ang. Regen braking), tad stabdant baterija negali krautis.
- Beveik visi modeliai yra neprogramuojami.
- Baterija dažniausiai yra santykinai nedidelės talpos, nebent esate pasiruošę mokėti papildomai.
Variklių pedaluose konstrukcija yra sudetingesnė tad jų kaina yra brangesnė.
Be to, gamykliniai dviračiai privalo atitikti ES standartus. Vienas iš pagrindinių reikalavimų - greitis turi būti ribojamas iki 25 km/val. Na, o tai reiškia, jog jis nevažiuoja greičiau nei įprastas dviratis. Kelionės laikas tikrai neturėtų sutrumpėti.
Svarbu paminėti ir tai, jog tokių dviračių rėmai iš esmės nieko ypatingai nesiskiria nuo tradicinių dviračių. Kitaip tariant, jei paimsime 2 tokius pat dviračius. pvz., du plentiniai dviračiai, iš kurių vienas yra paprastas o kitas - elektrinis, esminis skirtumas bus tik jų svoris. Elektrinis bus sunkesnis lygiai ant tiek kiek sveria baterija ir variklis, nes visos kitos dalys yra identiškos.
Taip pat galite rasti modelių, kurie pasižymi vadinamuoju know-how. Paprastai tariant, juose akumuliatorius gali būti integruotas į rėmą ar sėdynės vamzdį, variklis gali būti integruotas į pedalus ir įkomponuotas į rėmą. Visa tai gerina estetiką, tačiau kartu labai stipriai apsunkina aptarnavimo darbus. Dažniausiai tos dalys tampa net neremontuojamos, nes tai būna finansiškai netikslinga.
Aerodinamika ir naudojimas
Dauguma perdarytų, konversinių dviračių pasižymi tuo, jog turi galingesnius elektrinius variklius nei įprastiniai tos pačios šeimos gamykliniai dviračiai. Todėl perdaryti elektriniai dviračiai įkalnėn lengvai užveža sunkesnį žmogų visiškai jam nepadedant, sparčiau įsibėgėja ir aplenkia kliūtis.
Visgi, elektrinių komponentų integracija gamykliniame dviratyje paprastai būna vientisesnė, o tai pagerina ir estetiką, ir aerodinamiką. Žodis aerodinamika el. dviračiams yra itin svarbus, nes tai daro įtaką baterijos efektyvumui ir Jūsų nuvažiuojamam atstumui.
Kaina bei techninės dviračio galimybės
Biudžetiniai el. dviračiai savo išvaizda, dažnai niekuo nesiskiria nuo tradicinių, plentinių dviračių. Neretai galima pamatyti, jog geras tradicinis dviratis kainuoja net brangiau nei elektrinis. Na, o juk elektriniame yra ir baterija ir variklis, ir valdiklis, ir laidai bei pakrovėjas.
Visgi pats konversijos rinkinys neretai kainuos pigiau nei atskiras elektrinis dviratis. Nepamirškite, kad gamykliniai elektriniai dviračiai neturi regeneracinio stabdžio, o MiroMAX siūlomi Elektrifikavimo rinkiniai dviračiams siūlo šitą funkciją.
Visi Li-ION akumuliatoriai turi BMS akumuliatoriaus valdymo sistemą (Ang. Battery Managment System) bei informacinius ekranus, padedančius matyti svarbiausią informaciją. Tai - tikrai paprastai naudojama, daug galinti transporto priemonė.
Paprasto dviračio konversija į elektrinį: privalumai
Įprasto dviračio perdarymas į elektrinį turi savo privalumų.
Vienas iš pagrindinių pliusų – tokie elektriniai dviračiai džiugins patrauklesne kaina. Dviračio konvertavimas nieko nekainuos (jei konversiją darysite patys), o konversijos rinkinys dažnai kainuoja tik dalį gamykloje pagaminto naujo elektrinio dviračio kainos. Dažnai net ir kreipiantis dėl dviračio konversijos į profesionalus (šią paslaugą atlieka ir „MiroMAX“), su darbo sąnaudomis, išlaidos vis tiek bus mažesnės.
Galimybė sutaupyti leidžia dviračių savininkams gauti visas el. dviračio naudas ir įspūdžius be didelių investicijų. Konversija, atlikta savomis rankomis, taip pat perteikia individualumą, turi charakterį. Dviračių entuziastai gali pasirinkti konkrečias dalis (akumuliatorius, valdiklius, motorus), atitinkančias jų poreikius ir lūkesčius, ir taip sukurti visiškai individualų elektrinį dviratį, atitinkantį jų važiavimo stilių.
Labai svarbu paminėti, kad rinkinį galima perkelti ant naujo dviračio, jei jį nuspręstumėte pakeisti. MiroMAX komanda turi stipinus, ratlankius ir kitą įrangą, kurią atsiųs, kad elektrinė dviračio dalis tiktų poreikiams.
Be to, konversija skatina tvarumą, nes suteikia naują gyvenimą jau turimam dviračiui ir taip sumažina atliekų kiekį. Čia „MiroMAX“ atlieka svarbų vaidmenį ne tik suteikdama galimybę rinktis, tačiau ir pasiūlydama tvarias alternatyvas.
„MiroMAX“ siūlo visiems norintiems įsigyti: elektrinių dviračių konversijos rinkinius, priedus valdymui ir kontrolei, programavimui ir matavimui, atskiras dalis bei priedus e-dviračiams ir ne tik tai. Šie pasiūlymai užtikrina, kad mūsų klientai rastų viską, ko reikia, kad galėtų sėkmingai perdaryti savo tradicinį dviratį į funkcionalų ir kasdien naudoti patrauklų el. dviratį.
Ką rinktis man?
Atsakymas labai priklauso nuo Jūsų konkrečių poreikių, pageidavimų, naudojimo įpročių ir biudžeto.
Jei biudžetas yra visai ne problema, norite iš karto leistis į kelią, ieškote vientiso dizaino, pažangiausių technologijų ir mažiausiai galvosūkių – gamyklinis el. dviratis bus geresnis pasirinkimas. Tik aukštesnės vidutinės ir premium klasės elektriniai dviračiai labiausiai pritaikyti tokiam naudojimui ir visada pasižymės kokybe bei patikimumu. Juos dažnai renkasi tie, kurie su el. dviračiu įveikinėja didelius atstumus arba tie pirkėjai, kuriems elektrinis dviratis turi tarnauti kuo ilgiau.
Kita vertus, jei norite džiaugtis didesniu greičiu bei geresne važiavimo dinamika ir kartu turėti galimybę per išmanųjį Android ar iOS telefoną apriboti tam tikrus parametrus (akceleraciją, greitį, regeneracinį stabdymą) bei kartu turėti talpią ir didelės galios bateriją be kosminių išlaidų - elektrifikavimo rinkinys yra tai ko reikia. Jei esate „pasidaryk pats" projektų entuziastas, turite mažesnį biudžetą arba labai mėgstate savo turimą dviratį ir/ar tiesiog norisi patogiau su juo keliauti, perdarymas šiuo atveju irgi tinkamas pasirinkimas. Perdaromi elektriniai dviračiai suteikia Jums labai daug kontrolės. Jūs galite kontroliuoti kone kiekvieną aspektą ir funkciją, kad galutinis rezultatas nuo A iki Ž atitiktų lūkesčius. Tad, jei turite mėgstamą dviratį, kuris Jums patinka ir kurį norite patobulinti elektriniu motoru, perdarymo rinkinys gali būti puikus sprendimas.
„Pasidaryk pats” projektų entuziastai taip pat gali panaudoti elektrifikavimo rinkinius ir kitoms transporto priemonėms - triračiams, velomobiliams ir ne tik.
Kuo elektrinis dviratis apskritai geresnis už paprastą?
Elektrinis dviratis savo mechaninį (įprastą) pusbrolį lenkia ne vienu aspektu. Vienas iš pagrindinių el. dviračio privalumų – papildoma elektros variklio galia, padedanti minti pedalus arba leidžianti važiuoti be mynimo (priklauso nuo modelio). Dėl šio funkcionalumo galima lengviau įveikti įkalnes, važiuoti prieš vėją ar minti ilgesnius atstumus nepavargstant. Būtent dėl to elektriniai dviračiai tampa patrauklūs daugeliui žmonių, įskaitant tuos, kuriems važiavimas paprastu dviračiu atrodo kaip varginanti ar nuobodi veikla. Pamirškite ilgus stovėjimus kamščiuose ar erzinančias situacijas, kai nėra kur parkuoti automobilio. Persėdus ant elektrifikuotos dviratės transporto priemonės atstumus įveiksite greitai, nepavargę ir pamiršite įprastus rūpesčius.
Be to, elektrinis dviratis gali užtikrinti, kad kelionė į darbą visada truks panašiai ir bus greita. Ypač didžiuosiuose miestuose, kur susidaro spūstys, kartais eisme galima prastovėti 20, 30, 40 ar net daugiau minučių. Dėl savo galios e-dviratis yra puiki alternatyva automobiliui. Ji taip pat prisideda prie eismo ir išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo. Pagal situaciją dviratininkas gali rinktis, ar nori minti, ar nori, kad jį į priekį vežtų akumuliatoriuje sukaupta energija.
Nesvarbu, ar tai gamyklinis, ar perdarytas e. dviratis, šių transporto priemonių elektrifikacija – daug naudos turintis, patogus, netaršus ir smagus būdas greitai nuvykti ten, kur reikia!